niedziela, 17 maja 2015

Panda Wielka

3

"Panda wielkaniedźwiedź bambusowy (Ailuropoda melanoleuca) – gatunek drapieżnego ssaka z rodziny niedźwiedziowatych(Ursidae).
Panda wielka zamieszkuje lasy bambusowe[..]. Jej przynależność do drapieżnych nie ulega wątpliwości, jednak w rzeczywistości odżywia się pędami roślin (najwięcej żywi się pędami bambusu), lecz nie gardzi też rybami i małymi gryzoniami. Klasyfikacja pandy do zwierząt drapieżnych spowodowana jest budową układu pokarmowego. Jest on zbudowany jak u zwierząt spożywających pokarm mięsny.Z tego powodu panda musi jeść bardzo dużo, nawet do 40 kg dziennie. Spowodowane jest to tym, że panda trawi tylko 25% spożytego pokarmu (gdy na przykład krowy trawią 80% spożytego pokarmu)[4]. [...] badania genetyczne wykazały, że panda wielka jest spokrewniona z niedźwiedziami, od których oddzieliła się we wczesnym rozwoju rodziny niedźwiedziowatych. Jej najbliższym krewnym jest niedźwiedź andyjski.
Panda wielka należy do zwierząt na granicy wymarcia, głównie wskutek niskiej rozrodczości, ale również wskutek stopniowego ograniczania obszarów dla niej dostępnych." (źródło: Wikipedia)

Pandy to piękne zwierzęta. Niezaprzeczalnie. I niestety jest ich co raz mniej. Myślałam o tym, gdy szyłam komplet, który zamierzam Wam dziś pokazać. Szycie to moja pasja. Chyba największa. I jak się okazuje, może nadać nowy wymiar i zmusić do refleksji.
Piątek to mój ulubiony dzień tygodnia. I prawdopodobnie nie będę w tej kwestii odosobniona ;) Mimo, że tego dnia nie chce mi się wstawać do pracy, to później dzień mija zadziwiająco szybko, by przynieść ukojenie po tygodniu zmagań i luz. Piątek w samym środku maja przyniósł mi również wenę i niesamowitą chęć, by usiąść do maszyny. Wielką przyjemność sprawiło mi szycie tego wieczoru. I chyba 1. raz odkąd wróciłam do pracy - szyłam późno wieczór, kończąc moje zmagania dobrze po godzinie 22:00. Co prawdopodobnie sąsiadów wcale tak nie cieszyło ;) Ale moja wena przyniosła rezultat w postaci 2 par krótkich spodenek dla Marcela, 3 para zszyta czeka na wykończenie (pasek i podłożenie nogawek-plan na dziś ;]), jedna para długich spodni oraz bluza. Wszystko uszyte z dzianiny dresowej pętelkowej.
Szary melanż 3D premium z dresowka.pl <klik>
Pandy kupione w grupie MCM <klik> 
Całość uszyta w rozmiarze 104.





















Kolorowe sznurki w pasie spodenek to zwykłe sznurówki - jedynie obcięłam końcówki,bo były zwyczajnie za długie. Guziki kupione gdzieś na jednej z grup. Wszystkie pokazane dziś spodnie, mimo sznurków wciągniętych w pasie - są normalnie na gumę, a wiązanie jest tak naprawdę prowizoryczne.

Bluza model 145 Burda 10/2013
Spodnie model 143 Burda 10/2013
Szorty model 624 Burda dla Dzieci 02/2015

Pozdrawiam, P.

3 komentarze: