niedziela, 18 października 2015

Bawełniana koszula

5

Koszulę, którą Wam dziś pokażę, szyłam długo...postanowienie na jej szycie powzięłam chyba z rok temu. Kupiłam piękną bawełnę z AGF u Gosi w Cotton Cafe <klik>  . Mam nadzieję, że ta koszula będzie dobrym przykładem wykorzystania wspaniałej tkaniny, nie tylko w patchworkach czy przy szyciu pościeli.

Tak nawiasem mówiąc, powstał z niej też ten niezbędnik <klik>

Zaraz po jego uszyciu skroiłam koszulę dla Marcela. W rozmiarze 98 ze sporymi zapasami na szwy. 
I tak skrojona na szycie czekała jakieś pół roku, jeśli i nie więcej. Gdy w końcu zaczęłam ją szyć, poszło nadzwyczaj fajnie i przyjemnie. Szycie dla dziecka to czysta radość - wszystko dobrze leży, jest ładne i wesołe. Szycie dla siebie czy innego dorosłego niestety często okupione jest dużym bólem, bo już tak fajnie i przyjemnie nie jest i nie leży tak dobrze :D 

W każdym razie koszulę uszyłam szybko - ledwo w 2 wieczory. I wtedy schody....mąż powiedział: zrób zatrzaski, Mały sam będzie szybciej zapinał. No ok. I niestety. Miałam wówczas w domu jedynie metalowe, kupione w zestawie kaletniczym z Lidla. Masakra. Źle się przybijały, do tego wyszły mi krzywo. I tak straciłam zapał. Koszula na ostatniej prostej została rzucona w kąt.

W tak zwanym międzyczasie kupiłam zestaw do nabijania nap plastikowych. Strzał w dziesiątkę. Nabija się szybko i przyjemnie. Napy dobrze się trzymają i są estetyczne.

Dziś w przypływie szybkiego natchnienia - zmieniłam napy na te plastikowe właśnie i koszula gotowa.

TA DAM!













Pora roku za oknem nie rozpieszcza niestety - zrobienie dobrych, jasnych zdjęć "po domowemu" jest chyba niemożliwe. Liczę jednak, że nie utrudni Wam to dostrzec hipisowskiego uroku tej koszuli.

Pozdrawiam, P.

5 komentarzy:

  1. ŁAŁ :D wiem do kogo pójdę na korepetycje jak będę szyła Tośkową z kołnierzykiem :P

    Też mam ostatnio problem ze zdjęciami :) Cieeeeemnooo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służę radą zawsze, wiesz ;)
      ciemno strasznie, i póki co lepiej nie będzie...

      Usuń
  2. Zdradź przepis na tak cudnie piękne kieszenie! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* całe podklejam flizeliną i zaprasowuję :)

      Usuń